menusearch
karshenasanrasmi.com

ارزیابی زمین و ساختمان جهت مهاجرت

header
سه شنبه بیست و پنجم مرداد ۰۱
(0)
(0)
ارزیابی زمین و ساختمان جهت مهاجرت

"گروه کارشناسان رسمی" خدمات تهیه گزارش ارزیابی را بصورت تخصصی با بهره گیری از تخصص، صلاحیت و تجارب کارشناسان همکار و عضو گروه درزمینه ارزیابی املاک ، کارخانجات و ... در فرمت و قالب گزارش‌های تهیه‌شده جهت مهاجرت و ارائه به سفارت را ارائه می‌نماید. نکته حائز اهمیت در مدل گزارش‌های ارزیابی مورد تائید سازمان‌های مهاجرتی، علاوه بر صحت، تفصیل و … مستند بودن گزارش‌های بر اساس مرجع و رفرنس قابل‌اعتماد جهانی است.
ارزیابی املاک و دارایی‌های اشخاص و اثبات تمکن مالی و برآورد آن و همچنین تهیه‌ی صورت‌های مالی حسابرسی شده جهت مهاجرت و ارائه به سفارت برای اخذ ویزاهای مختلفی اعم از ویزای کاری، ویزای سرمایه‌گذاری، ویزای کارآفرینی و غیره ضروری است که می‌بایست توسط کارشناس رسمی دادگستری با صلاحیت مذکور تهیه و تائید گردند که در این گروه کارشناسان رسمی دادگستری به‌صورت تخصصی و مطابق با استانداردهای بین‌المللی انجام می‌گردد، تمام دارایی‌های افراد شامل املاک و کارخانه‌ها، آپارتمان، خودرو، برند و امتیازات، سهام و غیره توسط “گروه کارشناسان رسمی دادگستری” ارزیابی و به‌صورت گزارش رسمی جهت مهاجرت و ارائه به سفارت تهیه و تنظیم می‌گردد.


ارزیابی کارخانجات جهت مهاجرت

کارخانه به‌عنوان یکی از دارایی‌های اشخاص جهت مهاجرت در ارزیابی به سه بخش تقسیم می‌شود که توسط کارشناس رسمی با صلاحیت مربوطه در "گروه کارشناسان رسمی" ارزیابی آن انجام می‌گردد.

 

ارزیابی کارخانه شامل چه مواردی است؟

 1.عرصه: بخشی از کارخانجات ایران در داخل مجموعه‌ای ساماندهی شده از واحدهای صنعتی بنام شهرک‌های صنعتی مستقرشده‌اند عرصه کارخانجات از شرکت شهرک‌های صنعتی به اشخاص و واحدهای صنعتی واگذار می‌شود و سندی تحت عنوان دفترچه واگذاری زمین به واحد صنعتی که در ارزیابی کارخانجات معادل سند مالکیت است بنام واحد صنعتی صادر می‌شود و ارزیابی کارخانه‌ها با توجه به موقعیت مکانی و قرارگیری عرصه آن در شهرک‌های صنعتی یا خارج آن و نوع سند و دفترچه واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی و همچنین دسترسی‌ها و امکانات زیربنایی زمین کارخانه بستگی دارد.


2.اعیان: ارزیابی اعیان کارخانه یا بنای آن دربردارنده‌ی تمامی هزینه‌های صفرتا صد ساخت آن اعم از هزینه‌های مجوز احداث، خاک‌برداری و مسطح سازی زمین، طراحی نقشه‌ها، نظارت و هزینه‌های اجرا، هزینه‌های مصالح موردنیاز ساخت و اجرای آن با استانداردهای واحدها و سوله‌های صنعتی و حق‌الزحمه و غیره است که ارزیابی عرصه و اعیان توسط کارشناس رسمی دادگستری رشته راه و ساختمان در مجموعه ‌ایران کارشناس انجام می‌شود.


3.ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی کارخانجات: ارزیابی تجهیزات و ماشین‌آلات کارخانه جهت مهاجرت با در نظر گرفتن عوامل مؤثری مانند برند، سال ساخت و با توجه به استهلاک آن‌ها قیمت روز آن توسط کارشناس رسمی دادگستری رشته ماشین‌آلات و تأسیسات کارخانجات برآورد می‌شود.


ارزیابی املاک، آپارتمان، ساختمان جهت مهاجرت و سفارت

ارزیابی املاک شامل دو بخش عرصه و اعیان است که مهم‌ترین عامل در ارزش‌گذاری ملک ارزش عرصه آن است که به عواملی ازجمله کاربری، دسترسی، موقعیت مکانی، ابعاد زمین، عرض معبر و غیره بستگی دارد و همچنین ارزش اعیان یا بنای احداثی ملک که شامل هزینه‌های احداث بنا و کیفیت ساخت، امتیازات و امکانات آن بستگی دارد که توسط کارشناس رسمی راه و ساختمان ارزیابی می‌شود.


ارزیابی خودرو جهت مهاجرت 

خودرو ازجمله دارایی‌های منقول فرد است که به دلیل قابلیت نقد شوندگی راحت‌تر و امکان انتقال پول حاصل از فروش آن، به‌عنوان یکی از دارایی‌های موردقبول و سهل‌الوصول در اخذ ویزاهای کاری، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی جهت مهاجرت و کار است، ارزیابی خودرو جهت مهاجرت شامل تعیین اصالت خودرو، اثبات مالکیت فرد متقاضی و ارزش‌گذاری به قیمت روز بازار خودرو است. در دهه‌های گذشته رشد فزاینده قیمت خودرو، تنوع در برندها و مدل‌های خودرو، نحوه ارزیابی و قیمت‌گذاری این نوع دارایی را پیچیده ترکرده است.


ارزیابی رسمی املاک برای مهاجرت

امروزه مهاجرت به‌عنوان یکی از راههای تغییر شرایط و رسیدن به زندگی بهتر و به دست آوردن شرایط مطلوب مورد درخواست متقاضیان مهاجرت به سایر کشورهاست.اخذ انواع متنوع ویزاهای مهاجرت در کشورها مختلف و ازجمله کشورهایی که مقصد بیشترین مهاجرین ایرانی رادارند، نیازمند ارائه مستندات موردنیاز در خصوص دارایی‌ها، اموال و تهیه گزارش جامعی از وضعیت مالی متقاضیان مهاجرت است.
ارزیابی ملک جهت مهاجرت و ارزش گذاری ملک برای مقاصد ویزا و مهاجرت، یک موضوع مهم است که تمام متقاضیان مهاجرت به آن نیاز دارند. این نیاز، برای مهاجرت به کشورهای مختلف دنیا وجود دارد. وقتی فردی قصد دارد از کشور خارج شود باید از طریق اسناد مربوط به املاک و دارایی های خود، ثابت کند که تمکن مالی را برای تأمین مخارج در یک کشور خارجی دارد. تمکن مالی از طریق تهیه لیست کاملی از دارایی ها و املاک و ارائه حساب بانکی به اثبات می‌رسد. برای ارزیابی املاک برای مهاجرت به کانادا، خدمات “گروه کارشناسان رسمی دادگستری” می‌تواند مراحل کار را ساده تر و سریع تر نماید.


ارزیابی املاک جهت مهاجرت، موضوع جدیدی نیست؛ همه ما هر ساله شاهد هستیم که از سراسر کشورهای جهان، تعداد زیادی مهاجر به کشورهای دیگر نقل مکان می‌کنند. همه ‌گیری جهانی کووید-19 باعث شده که بسیاری از فعالیت ‌ها در سراسر جهان از جمله سفرها – البته به جز مواردی که فرد دارای وضعیت اقامت دائم باشد و شهروندانی که می‌‌توانند به کشورهای خود سفر کنند- با اختلال مواجه شود.

 

ارزیابی ملک جهت مهاجرت توسط کارشناس رسمی دادگستری


ارزیابی ملک جهت مهاجرت و ارزیابی تمکن مالی

بسیاری از کشورهای مهاجر پذیر، بخصوص برای مهاجران ایرانی به تدریج، مرزها را برای مهاجرت گشوده اند. افراد متقاضی مهاجرت می‌توانند به راحتی درخواست خود را ارائه دهند.


ارزیابی ملک جهت مهاجرت چیست و چرا اهمیت دارد؟

اثبات وجوه مالی یا همان تمکن مالی، یکی از الزامات اساسی برای درخواست اقامت دائم یا ویزای تحصیلی است؛ مخصوصاً برای مهاجرت به کانادا، فرد باید مدرک یا مدارکی مبنی بر بودجه مالی کافی برای حمایت از خود و اعضای خانواده همراه خود، هنگام ورود به کانادا به اداره مهاجرت و شهروندی کانادا ارائه دهد. این روش معمولاً از طریق ارزیابی ملک برای مهاجرت بررسی می‌شود. انجام ارزیابی ملک جهت مهاجرت به این دلیل است که دولت کانادا هیچ گونه حمایت مالی برای مهاجران جدید ارائه نمی‌دهد و بنابراین باید مطمئن باشد که مهاجران جدید می‌توانند از عهده مخارج خود و اعضای خانواده خود به خوبی برآیند.
مقدار بودجه مالی مجاز برای پذیرفته شدن در سفارت خانه ها بستگی به تعداد اعضای خانواده دارد و می‌تواند در زمان های مختلف، متفاوت باشد. در همین راستا، هنگام ارسال درخواست خود باید نشان دهید که حداقل مبلغ مورد نیاز برای رسیدگی به درخواست مهاجرت را دارید و پول و منابع مالی یا املاک باید متعلق به شما باشد.
یکی از مهم ترین دلایلی که ارزیابی ملک جهت مهاجرت را اثبات می‌کند هم همین موضوع است. کشورهای های مقصد می‌خواهد مطمئن شود که شما به اندازه کافی توانایی مالی دارید و هرگز هزینه هایی را به آن کشور تحمیل نمی‌کنید. سوال این است که برای مهاجرت و دریافت اقامت دائم از چه نوع وجوهی می‌توانید استفاده کنید و چه نوع مدارکی را لازم است ارائه دهید؟


وجوه مالی پس ‌انداز
اگر یک پس ‌انداز، معادل یا بیش از مقدار مجاز در اختیار دارید، صورت‌ حساب بانکی شما (حداقل 3 ماه قبل از درخواست) مدرک معتبر و خوبی برای اثبات تمکن مالی شما است و اگر پول شما بین چندین بانک تقسیم شده باشد، باید جزئیات هر کدام را ارائه کنید. اگر چندین حساب بانکی دارید، با کمک یک وکیل مهاجرتی با تجربه، یک فهرست کامل آماده کنید تا مراحل پردازش کار شما سریع تر انجام شود.


املاک و مستغلات
اثبات املاک و مستغلات برای متقاضیان مهاجرت، چیزی است که بسیاری از آن آگاه نیستند؛ باید بدانید که این نوع دارایی ها یکی از پرکاربردترین مدارک برای اثبات وجوه مالی و تمکن مالی مهاجران است. این یک واقعیت شناخته شده است که افراد قبل از مهاجرت یا نقل مکان به هر جای دیگری، اموال متعلق به خود را در کشور مبدأ می‌فروشند و پس از نقل مکان، از درآمد حاصله یا دارایی برای ایجاد خود استفاده می‌کنند؛ این در حالی است که فرد فقط با قصد اقامت دائم به کشور دیگر مهاجرت کند.
اگر هدف فرد از مهاجرت، اهدافی غیر از اقامت دائاست، املاک و مستغلات، یک نوع اطمینان پذیری بالا است که اداره مهاجرت را توجیه می‌کند که فرد از توان مالی خوبی برخوردار است و بعد از مدت معین به کشور خود باز می‌گردد. در این روش نیز ارزیابی ملک جهت مهاجرت باید انجام شود. متقاضی مهاجرت با اهداف غیر اقامت دائم باید پس از اتمام تحصیل یا گردش و یا کار و تجارت، به کشور خود بازگردد.
ارزیابی ملک جهت مهاجرت توسط اداره مهاجرت و شهروندی بسیاری از کشورها کاملاً قابل قبول است و دولت از این امر استقبال می‌کنند که بدانند ملک یا املاکی که فرد مهاجر دارد، متعلق به خود اوست و ملک را به فرد یا افراد دیگر نفروخته است. مدارکی که فرد ارائه می‌دهد می‌تواند این مسئله را اثبات کند،
اینجاست که نیاز است شرکت و گروه کارشناسان رسمی متشکل از ارزیابان املاک را پیدا کنید که در نوشتن این نوع گزارش ها برای ارزیابی ملک جهت مهاجرت مهارت داشته باشند و بتوانند ارزش ملک را ارائه دهند و گزارشی را تهیه کنند که در آن تمام ویژگی ها به درستی بیان شده اند. در ارزیابی ملک جهت مهاجرت، گزارش ارزیابی باید بر روی سربرگ رسمی و مهر و امضا شده باشد.
املاک رهنی
یک موضوع مهم درباره ارزیابی املاک با شرایط خاص وجود دارد و آن هم املاک رهنی هستند. اگر ملک شما در رهن است، باید یک صورت ‌حساب وام مسکن از وام ‌دهنده برای نشان دادن مبلغ پول مانده ما به ازای رهن ملک، تهیه و به گزارش ارزیابی ملک برای مهاجرت ضمیمه گردد.


موارد مورد نیاز در گزارش ارزیابی ملک جهت مهاجرت 

ارائه گزارش و مدارک مبتنی بر ارزیابی ملک جهت مهاجرت یکی از مهم ترین مسائلی است که برای متقاضیان ویزای مهاجرت و غیر مهاجرتی مطرح است. چه برای ویزای مهاجرتی و چه ویزای غیر مهاجرتی، به ویژه متقاضیان ویزای تحصیل و ... مسأله تمکن مالی و ارزیابی ملک برای مهاجرت بسیار مهم و ضروری است.
آنچه سفارت خانه ها در بررسی مدارک ویزا هنگام مصاحبه با متقاضی یا بررسی مدارک متقاضی به آن توجه می‌کنند، اثبات ارتباط قوی فرد با کشور مبدأ است که احتمال بازگشت متقاضی را پس از گردش در کشور هدف، یا اتمام دوره تحصیل به کشور خود ایجاد می‌کند. این مدارک می‌توانند از جنبه های مختلفی اثبات شوند که املاک و مستغلات، یکی از آنها است.
روابط خانوادگی (وضعیت تأهل، فرزندان و غیره)، مدارک مالی مانند وضعیت شغلی، وضعیت حساب بانکی و دارایی های املاک، نمونه ای از مثال فوق هستند و به همین دلیل است که برای متقاضیانی که دارای ملک و املاک قابل توجهی هستند توصیه می‌شود مدارک ارزیابی ملک جهت مهاجرت را ارائه دهند. این مدرک، یک گزارش است که نشان می‌‌دهد ارزش پولی دارایی‌ های فرد برای صدور ویزا بسیار زیاد است، و پشتوانه قوی‌ تری برای اثبات وجوه و اعتبار مالی ارائه می‌ دهد.
اغلب اوقات، اداره مهاجرت یا نماینده متقاضی مهاجرت ممکن است از فرد بخواهد که یک گزارش رسمی و کتبی از ارزیابی ملک برای مهاجرت، که باید توسط کارشناس رسمی دادگستری تهیه شود با ارزش معادل بازار فعلی در مورد املاک خود ارائه دهد تا به درخواست شهروندی او کمک کند و با آن مطابقت داشته باشد. برای اثبات وجوه برای متقاضی مهاجرت، بسیار مهم است که به اداره مهاجرت ثابت کند که دارایی او ارزشمند و ثابت است.

 

ارزیابی ملک جهت مهاجرت و أخذ ویزای در موارد زیر مورد نیاز است:


•    اهداف مطالعه و تحصیل
•    اهداف توریستی
•    مهاجرت دائم
•    هدف بازدید از اقوام
•    اهداف کسب و کار
•    هدف صادرات – واردات
•    اهداف قانونی (طلاق، ازدواج، فرزندخواندگی و غیره)
•    اهداف درمان و پزشکی


هدف و مزایای ارزیابی اموال و ارزیابی ملک جهت مهاجرت چیست؟

املاک و مستغلات، یک فرصت عالی برای سرمایه گذاری و ایجاد ثروت است. احتمالاً تا به حال، شما به برنامه ریزی روی املاک و خرید و فروش ملک فکر کرده اید. ارزیابی املاک، بخشی دیگر از برنامه ریزی برای مهاجرت است. وقتی در مورد املاک و مستغلات با وکیل مهاجرتی خود صحبت می‌کنید، باید موارد زیادی را در نظر داشته باشید. مقررات و قوانین زیادی وجود دارد که شما باید از آنها پیروی کنید تا گزارش های قابل قبول و کارآمد برای اثبات املاک و مستغلات داشته باشید.
اثبات تمکن مالی و گزارش های دارایی ها و املاک و مستغلات، هم به وضعیت خود فرد در کشور مبدأ کمک می‌کند و همچنین ثروت شما شما را به اثبات می‌رساند و سریع تر می‌توانید ویزای خود را دریافت کنید. هر کشوری دستورالعمل هایی در مورد ارزیابی ملک برای مهاجرت و مدیریت امور مالی املاک و مستغلات دارد.


1-هدف از ارزیابی اموال چیست؟


ارزیابی اموال به شما کمک می‌کند تا از وضعیت ملک خود و ارزش مالی و پولی آن آگاه شوید و از مزایای آن برای أخذ ویزا استفاده کنید. بدون اطلاعات ارزشمند در مورد روند بازار ملک، درک پول یا منابع مالی شما برای خرید و فروش ملک یا اهداف دیگر، غیرممکن خواهد بود. ارزیابی ملک جهت مهاجرت به رتبه بندی قیمت ملک نیز کمک می‌کند.
ارزش گذاری ملک می‌تواند به درک مراحل معامله، مانند قیمت فروش، ارزش ملک و خانه، تعویض خانه و خرید ملک، کمک کند. ارزش گذاری به طور کلی به شما کمک می‌کند تا از روند بازار مطلع باشید و به عنوان یک مالک، می‌توانید ارزش مسکن و املاک و مستغلات خود را تخمین بزنید.
“گروه کارشناسان رسمی دادگستری” رسمی و حرفه ‌ای و با تجربه برای ارزیابی ملک برای مهاجرت، نظر قابل اعتماد و مشاوره قوی در مورد داده‌ های املاک به شما ارائه می‌‌دهد. این افراد به موفقیت شما در امر دریافت ویزا بسیار کمک خواهند کرد؛ این کار، در نهایت به سود وضعیت شما خواهد بود.


2-مزایای ارزیابی اموال چیست؟


ارزیابی املاک و مستغلات که توسط “گروه کارشناسان رسمی دادگستری” انجام می‌شود می‌تواند از طرق مختلف به شما کمک کند. هنگامی که ارزش گذاری ملک را انجام می‌دهید، این کار مطابق با تغییرات بازار در کشور مبدأ انجام می‌گیرد. مهم ترین مزایای این کار، سهولت در مراحل دریافت ویزا و تایید شدن از سوی اداره مهاجرت است؛ چون با این مدرک، شما نشان می‌دهید که تمکن مالی قوی دارید.


فهرست اسناد مورد نیاز برای ارزیابی ملک جهت مهاجرت

1-    برای ارزیابی زمین و ساختمان و اثبات تمکن مالی باید موارد زیر را ارائه دهید:
•    سند اجاره یا سند خرید ملک
•    آخرین صورت حساب برای نگهداری از این املاک
•    نقشه های ساختمانی مصوب و سایر نقشه ها از مراجع ذیصلاح به همراه تصویب نامه
•    در صورت امکان، گواهی پایان کار از مراجع مربوطه
•    آخرین قبض برق ملک
•    آخرین رسید مالیات بر دارایی
•    بیمه نامه اموال (در صورت وجود)


2-    برای ارزیابی کارخانه و ماشین آلات، باید مدارک زیر را ارائه دهید:
•    لیست دقیق ماشین آلات کار
•    نام عمومی تجهیزات و دستگاه ها، سال ساخت، شماره مدل، شماره نوع، شماره سریال سازنده، نام تجاری
•    در صورت خرید دستگاه دست دوم؛ سال ساخت، شناسنامه تجهیزات و اطلاعات سازنده
•    ارائه اطلاعات پلاک و نام همه دستگاه ها به همراه جزئیات موتورهای محرک
•    ارائه فهرستی از تجهیزات متحرک و کمکی
•    ارائه نام محصولات، روش های بازاریابی و فروش و فهرستی از دارایی های تولید
•    گزارش روش تولید، مواد مصرفی، محصولات تولیدی، مشتریان عمده و غیره


روش های رایج برای ارزیابی ملک جهت مهاجرت

گزارش ارزش گذاری ملک وضعیت خانه و ارزش آن در بازار، بهتر مشخص می‌کند. این گزارش به خریداران و همچنین فروشندگان در ارزیابی بهتر ارزش ملک کمک می‌کند. این کار نه تنها برای خرید و فروش اهمیت دارد، بلکه برای مهاجرت هم بسیار به آن توجه می‌شود.
ارزیابی ملک برای مهاجرت برای أخذ اقامت دائم در مورد تمامی املاک مسکونی، صنعتی، تولیدی، زمین های زراعی، باغ، ویلا، کسب و کار و … قابل اجرا است.
عوامل مؤثر در مبلغ ارزیابی اموال و فرآیند ارزیابی ملک برای مهاجرت به موقعیت ملک، کیفیت ساخت و ساز، نگهداری ملک، نزدیکی به توسعه های زیرساختی اصلی و موارد دیگر بستگی دارد. ایمنی و امنیت آپارتمان یا ویلا یا خانه مسکونی، یکی دیگر از عواملی است که در زمان حاضر به دقت مورد توجه قرار گرفته است. در بخش زیر، روش های مهم ارزیابی اموال آورده شده است.

گالری تصاویر محصول
تصاویر
بیشتر
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر