menusearch
karshenasanrasmi.com

ارزیابی زمین و ساختمان و ماترک

header
سه شنبه بیست و پنجم مرداد ۰۱
(0)
(0)
ارزیابی زمین و ساختمان و ماترک

تقسیم ارث

تعیین قیمت عادلانه املاک جهت تقسیم مابین وراث

با فوت انسان حقوق مالی و برخی از حقوق غیرمالی شخص بعد از فوتش به ورثه وی منتقل می‌شود که پس از طی مراحل قانونی و پرداخت مالیات مربوطه گواهی انحصار وراثت صادر میشود. زمانی که وراث صاحب قانونی املاک به ارث رسیده شدند گاهی جهت فروش املاک مذکور همه وراث به طور همزمان پیگیر فروش ملک می‌شوند و اختلافاتی در این زمینه و قیمت واقعی ملک جهت فروش بروز می‌کند. به علاوه هماهنگی بین همه وراث در این موارد دشواریهای خاص خودش را نیز در پی دارد .
روش قانونی و ساده تر این است که با دعوت از کارشناس رسمی دادگستری و درخواست برآورد قیمت عادلانه و بروز هر یک از ملک یا املاک به جا مانده از متوفی، با هدف تقسیم عادلانه ارث، ملک مورد نظر بر اساس قیمت های واقعی و به روز و بدون کسر مبلغی از ارزش واقعی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری برآورد و به صورت کتبی گواهی و به وراث ملک ارایه شود .
سپس هر یک از وراث میتوانند با توجه به گواهی کارشناسی ملک که در دست دارند، یا در صورت تمایل خود الباقی دانگ یا سهم سایر وراث را خریداری و تملک کنند و یا در صورت تمایل به فروش توسط هر یک از وراث، قیمت واقعی ملک توسط کارشناس دادگستری که بیطرف است مشخص شده و میتوانند سهم خود را واگذار کنند.

تعیین قیمت عادلانه املاک جهت تقسیم مابین وراث

 

همچنین در صورت توافق وراث مبنی بر فروش ملک یا پیگیری فروش ملک توسط یک نفر نماینده از وراث، هیچ یک از وراث متضرر نشده و بعدا نمیتوانند ادعایی در این زمینه داشته باشند که چرا به قیمت پایین ملک مذکور به فروش رسیده است.

ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری به صورت بیطرف و عادلانه و با توجه به قیمتهای قابل معامله و بدون کسر مبلغی از ارزش واقعی ملک و با توجه به تورم، جهت وراث صورت می‌پذیرد.

گالری تصاویر محصول
تصاویر
بیشتر
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر